ZÁKLADNÍ ZJEDNODUŠENÁ PRAVIDLA SQUASHE


1. Hrací plocha
Hrací plocha je vymezena na čelní stěně vrchní kurtovou lajnou a lajnou na vrchním okraji ozvučné desky ( tinu ). Na bočních stěnách je hrací plocha omezena pouze šikmou vrchní červenou lajnou. Zadní skleněná stěna je pro hru využitelná bez omezení. Na čelní stěně je nalepena podávací lajna (cut-line), která společně s horní lajnou autovou vytváří podávací pole. Hrací plochou je i podlaha, ale jen v případě, že míček předtím zasáhne čelní stěnu. Zasažení lajny = aut.

2. Hra + skóre
Squash patří do tzv. pálkových her. Zápas se hraje na tři vítězné sety. Každý set se hraje do jedenácti bodů beze ztrát. Hráč, který první získá tento počet bodů, vyhrává. Vítězství musí být o dva body, maximálně se hraje do 15 bodů. Hráč který první dosáhne 15 bodů vyhrává. Podává vždy ten hráč, který získal předchozí bod.

3.Body

Body získává vítěz každé výměny – systém beze ztrát., Vyhraje-li úder přijímající, stane se podávajícím.


4. Podání
První podání se rozhodne losem, nebo roztočením rakety. Při každé změně podávajícího má nový podávající možnost podání z libovolného pole. Zůstane-li při podání, podává pak z obou polí střídavě. Při podání musí být jedno chodidlo zcela uvnitř podávacího pole a v kontaktu s podlahou, a nedotýká se čáry v okamžiku, kdy se raketa dotkne míčku. Druhá noha smí být mimo pole a může se dotýkat čáry nebo stěny, která pro tento účel tvoří čtvrtou čáru podávacího pole. Při zahájení druhého a každého následujícího setu podává jako první vítěz setu předchozího. Podání musí být směřováno tak, aby zasáhlo přímo podávací pole na čelní stěně a poté dopadlo na soupeřovu čtvrtinu kurtu.

5. Dobrý míček
Míček je považován za dobrý, pokud je předtím, než se podruhé dotkne podlahy, správně vrácen hrajícím hráčem na čelní stěnu nad deskou (tin board), aniž by se dotkl podlahy, částí těla či oděvu hráčů, nebo rakety protihráče.

6. Nový míček ( let )
Nový míček je nerozhodnutá výměna. Podávající podává znovu ze stejného pole, jako při předchozím podání. Let vznikne zastavením hry a nahlášením hráče, kterému je neúmyslně bráněno v doběhnutí míče, nebo úderu, který nesměřuje přímo na čelní stěnu.

7. Bránění ve hře (stroke)
Je-li hráč na řadě zahrát míček, má právo na to, aby mu protihráč nebránil ve hře a zároveň mu umožnil:
- dobrý výhled na míček
- nerušený přímý přístup k míčku
- volnost k zasažení míčku
- volnost k zahrání míčku přímo na stěnu

Pokud mu soupeř zavazí v proveden vítězného úderu nebo úmyslně v doběhnutí míče, zastaví hráč hru, zahlásí (stroke) a získá bod.